• Wielcy z wyboru

Brak towaru
69.90
Program lojalnościowy dostępny jest tylko dla zalogowanych klientów.
Wpisz swój e-mail
Opinie
Wysyłka w ciągu 3 dni
Cena przesyłki 8.19
ORLEN Paczka 8.19
Paczkomaty InPost 12
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 15
Kurier 35
Dostępność Brak towaru
Waga 0.536 kg
ISBN 978-83-7746-440-3
Zostaw telefon

Bestseller „New York Timesa”
Konsultacja tłumaczenia dr Jacek Santorski


Nowe pytanie
Dziesięć lat po pojawieniu się na rynku bestsellera Od dobrego do wielkiego Jim Collins powraca z kolejną przełomową publikacją. Tym razem stawia pytanie: „Dlaczego pewne firmy święcą triumfy w czasach pełnych niepewności, a nawet chaosu, podczas gdy inne zwyczajnie nie dają sobie rady?W oparciu o dziewięcioletnie badania, wsparte rygorystyczną analizą i poprzetykane fascynującymi historiami, Collins wraz ze współautorem, Mortenem Hansenem, przedstawiają pryncypia, dzięki którym można zbudować prawdziwie wielkie przedsiębiorstwo w niespokojnej, szybko zmieniającej się rzeczywistości, kiedy nie sposób przewidzieć przyszłości.

Nowe badania
Tym, co odróżnia książkę Wielcy z wyboru od poprzednich prac Collinsa, jest akcent położony nie tylko na wyniki badanych firm, ale również na niestabilny charakter otoczenia, w jakim owym firmom przyszło obecnie działać. Wspierani przez zespół składający się z ponad dwudziestu badaczy, Collins i Hansen poświęcają się studiom nad drogą, która zawiodła wiele firm ku wielkości. Owe przedsiębiorstwa odnotowały wyniki przynajmniej dziesięciokrotnie wyższe niż średnia w branży, a ponadto dokonały tego w czasach charakteryzujących się ogromnymi, a przy tym nieprzewidywalnymi zmianami, niepoddającymi się jakiejkolwiek kontroli. Zespół badawczy podjął się następnie skontrastowania owych firm, nazwanych ze względu na skalę wyników „10X”, z pieczołowicie wyselekcjonowaną grupą porównawczą, składającą się
z przedsiębiorstw, które nie zdołały osiągnąć wielkości w równie ekstremalnych warunkach.

Nowe wnioski
Wyniki badań doprowadziły do zaskakujących wniosków:
- Najlepsi przywódcy nie podejmowali większego ryzyka, nie byli większymi wizjonerami, ani też nie wykazywali się większą kreatywnością niż liderzy z grupy porównawczej; charakteryzowali się natomiast większym zdyscyplinowaniem, zawierzali doświadczeniu, a nie spekulacjom, a także byli bardziej paranoiczni.
- Innowacyjność sama w sobie wcale nie jest asem w rękawie, który zapewni wygraną w świecie pełnym chaosu
i niepewności; znacznie istotniejsza jest umiejętność „odważenia” odpowiedniej miarki innowacyjności, zmieszania kreatywności ze zdyscyplinowaniem.
- Przekonanie, że w szybko zmieniającym się świecie należy podejmować szybkie decyzje i szybkie działania, jest pomysłem samobójczym.
- Reakcja wielkich firm na drastyczne zmiany w otoczeniu była mniej radykalna niż firm z grupy porównawczej.

 

RECENZJE:

Wielu wybitnych menedżerów i przedsiębiorców, których spotykam w swojej praktyce konsultingowej w Polsce, zna książki Jima Collinsa i wykorzystuje jego proste zasady, jak „magia – realizm i wiara”, „najpierw kto, potem co”, "naturalna dyscyplina" czy „selektywne turbodoładowanie”, trafiające w sedno zarządzania sobą i biznesem, w wymagających
i złożonych okolicznościach. Wydanie książki „Wielcy z wyboru” po polsku ułatwi upowszechnienie tej unikalnej, do bólu praktycznej i użytecznej wiedzy, która pozwoli nam utrzymać zrównoważony wzrost w skali firm i – nie zawaham się stwierdzić – całej polskiej gospodarki.

   Jacek Santorski, dyrektor Akademii Psychologii Przywództwa Szkoły Biznesu PW i VALUES, członek Rady Gospodarczej przy Premierze RP


Nowej książka J.Collinsa i M. Hansena nie należy traktować jako kolejne poszukiwanie niezawodnej recepty na sukces
w biznesie. Nie znajdziemy w niej także typowych nawoływań do większej innowacyjności, odwagi, szybkości działania czy też szczególnego typu przywództwa. I właśnie dlatego warto ją przeczytać. Jest to bowiem książka oparta na porządnych badaniach porównawczych, która w sposób bardzo ciekawy, pełen przykładów i metafor, przedstawia trzy kluczowe zasady dobrego prowadzenia biznesu, które powinny być bliskie każdemu menedżerowi: konieczność dyscypliny w zarządzaniu, wymóg kreatywności opartej na twardych faktach, oraz stałą potrzebę produktywnej paranoi.

   Profesor Krzysztof Obłój, Uniwersytet Warszawski i Akademia L.Koźmińskiego

Jim Collins odkrył po co tak naprawdę jest giełda. Żeby zarobić? Większości wypadków raczej żeby stracić. Żeby finansować rozwój firm? To tylko w chwili emisji akcji. Dzięki istnieniu giełd mamy mnóstwo interesujących danych. Collins potrafił zrobić z nich użytek i odkrył jak stworzyć “Wizjonerskie organizacje” (2003) i jak dokonać transformacji “Od dobrego do wielkiego” (2003) przedsiębiorstwa. Dziś w “Wielkich z wyboru” pokazuje jak przetrwać kryzys. Trzeba być na niego gotowym cały czas.

   Krzysztof Nędzyński, www.obserwatorfinansowy.pl
 


 

Jim Collins jest autorem lub współautorem sześciu książek, które sprzedały się w nakładzie ponad dziesięciu milionów egzemplarzy na całym świecie. Wśród nich można wymienić Od dobrego do wielkiego, Wizjonerskie organizacje, czy też How the Mighty Fall.
Jim Collins rozpoczął swoją karierę w zakresie badań i nauczania w Stanford Graduate School of Business, gdzie w roku 1992 otrzymał nagrodę za szczególne zasługi dla edukacji. Obecnie swój czas poświęca laboratorium zarządzania w Boulder w stanie Colorado, gdzie prowadzi badania i szkolenia oraz przeprowadza konsultacje z kadrą zarządzającą
z sektora biznesowego i społecznego.
www.jimcollins.com

Morten T. Hansen wykłada zarządzanie na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley (School of Information) oraz w INSEAD. Wcześniej piastował stanowisko profesorskie w Harvard Business School. Tytuł doktora uzyskał w Stanford Graduate School of Business, gdzie mógł prowadzić badania dzięki pomocy fundacji Fulbrighta. Jest autorem książki Collaboration i zdobywcą nagrody Administrative Science Quarterly Award za wybitny wkład w studia nad organizacjami. Wcześniej pracował jako menedżer w Boston Consulting Group, obecnie udziela konsultacji i prowadzi wykłady dla firm
na całym świecie.
www.mortenhansen.com

Data wydania: 11.10.2013

RECENZJE

Książka opiera się na badaniu, które zostało zainicjowane w 2002 roku. To właśnie wtedy, w tym trudnym dla gospodarki okresie, Jim Collins i Morten T. Hansen zadali sobie pytanie jak to jest, że niektóre firmy działając w tych samych warunkach i realiach, odniosły sukces, a niektóre nie. Dlaczego np. Microsoft rozwijał się prężnie, a Apple zaliczało potężne dołki. Dlaczego niezbyt innowacyjna firma lotnicza, odniosła większy sukces niż innowacyjny „wzór” z którego czerpała? więcej >
Osoby za osoby
http://osobyzasoby.pl/2015/01/dlaczego-niektore-firmy-swieca-triumfy-mimo-niesprzyjajacych-okolicznosci/

Data wydania:
2013-10-09
Status:
Wyczerpany
Autor:
Jim Collins, Morten T. Hansen
Wydawca:
MT Biznes
Oprawa:
Twarda
Stron:
260
Format:
16,5x24
Rok wydania:
2013
Wydanie:
1
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.